4 Ara 2010

Yerküre küçük, davetler belli.

Koyu bir katolik veya radikal bir musluman degilim. Hatta yahudi bile degilim. Ama rituelleri seviyorum. Bu aksamin ritueli de pasa dedemden geliyor: Aile Resepsiyonu!

14 Kasim

2 gundur Izmir'deyim ve Istanbul'da olmasaydi kesin bu sehirde dogmus olurdum. Annemin 2 sene once Istanbul'dan herseyi birakip buraya tasinmasi ne kadar garip geldiyse bana, simdi o garipsemeyi hissetmem de o kadar garip geliyor. Pasa Dedecigimin de Izmir'i pek sevmesi nedeniyle bu seneki aile bulusmasi (resepsiyon) Izmir'de gerceklesiyor. Bu siradan bir toplanti degil ama. Tam bir sessiz catfight! Kraliyet entrikalari, sesli cekismeler, sessiz itismeler, yuksekotesi topuklar, mukemmel erkekler ve Pasa Dede Zeki Efendi. Cullen ailesinin cool oldugunu dusunenler bence su anda tekrar dusunmeliler - Nitekim biz daha iyisini yapana kadar rakibimiz oldugunu dusunmuyorum. (Evet evet buna Melih Bey Takimi ve Ziyagil Hanedanligi da dahil)
Dun gun boyu alisveris yapip (kiyafet icin degil, onlar aylar oncesinden hazir - hediye ve taki icin) pre- resepsiyon dedikodularini annemle tartistiktan sonra en keyifli kismi geldi gunun. Muzeyyen Senar + Izmir + Raki + Annem + Ben. Saat 5e geliyordu artik ikimiz de sizma noktasinda uyuyakaldigimizda. Bu gec saatleme olayinin sabah surprizleri oldu tabii: Sismis gozaltlari ve kendine gelmek istemeyen bunyeler. Neyse ki bunlar Pasa soyundan gelen ailemiz ve genlerimiz icin bir problem degil. Biraz buz ve alka-seltzer isimizi goruyor. Sonra guzel bir kahvalti ve resepsiyon hazirliklari. Cekirdek ailemizde entrika problemleri yok aslinda, ama bu bulusma biraz genel. Misir'daki hic tanimadigimiz buyuk hala'ya kadar uzanabiliyor davetli isimler. Ve dedem disinda kimse bilmiyor kimlerin katilip katilmayacaginin tam listesini.  En guzel kim? Kim gecen sezon kiyafetiyle geldi? Kimin kocasinin gozu disarda? Kim bu sene daha cok kazandi? Kimin oglu nereyi kazandi ? Kimin kizi kimi kapakladi? Bu gece ben cok eglenecegim - bu kesin. Nitekim ezeli rakibem kuzen Mine evli ve hamile kadini canlandiracak aksam eglencemizde. Koca gobegi ve catlamis poposunu dusundukce keyifleniyorum. Cirkin insan sevmem aslinda ama bazilarinin cirkin olmasi isime geliyor.

Gunesli ve guzel bir Izmir var. Aksama dogru tam kivaminda bir ruzgar geliyor. Dedecigimi 4 aydir gormedim ve onun da favorisi - Simsiyah ( ve sirt dekoltesi oldukca comert ) bir elbise sectim - saclarim ve soluk tenimle tezat olustursun diye. Ayakkabilar (bir resepsiyon gelenegi) Prada ve safir pirlanta bir takim da bana eslik ediyor. Blv II kesinlikle gece icin ideal. Kirmizi ruja da kadife efektini kondurunca - "Me, definitely ready to go!'.  Saat 7 gibi telefonum calmaya basliyor. Annem artik ac sunu dercesine gozlerini 'belerterek' bakiyor suratima. Ama acasim yok. Atil'a Istanbuldan ayrilirken hicbirsey soylemedim. Gidecegimi biliyordu ama ne zaman olacagi konusunda konusmadik. Tek bildigi 17 Kasim'da Londra'da olacagim. Biletimi alirken yanimdaydi cunku. Ama bugun konusmak istemiyorum. Bugun baglantisiz ve kesintisiz resepsiyon sozu verdim kendime. Annemle topuk seslerimiz birbirine karisarak iniyoruz merdivenlerden saat 8 civari. Tek kiskandigim kadin olabilir kendisi bu arada. Benimle hemen hemen ayni boyda ve 48 yasinda ve hayat ondan yana diyebilirim. O da siyah-severlerden  ve  asaleti temsilen ikimiz de olabildigince vurguluyoruz bu rengi. Gecenin en iyileri olacagimizdan suphem yok. Hanedan soyumuzun tabii ki her uyesi ozel ama annemin koklu Istanbul genleri ve babamin Ingiliz gocmeni spermleri sayesinde - digerlerinin hep 1 adim onunde olacagimiz da asikar. 





Yaliya geldigimizde resmen dantel kokusu aldim. Annemin elini sikica tutarak girerken asiri gosterisli kapidan nedense herkesin ustunde tozlanmasin diye ortulmus danteller ortuldugunu hayal ettim. Ve agir tozlu koku genzimi yakti. Hemen kovdum ama bu saplanti olabilecek iluzyonu kafamdan. Dedem kapidan girer girmez gozuyle sicacik merhabasini yolladi ve ayaga kalkip o upuzun boyuyla yanima geldi. "Hosgeldin tatlim" dediginde onaylandigimi hissettirmek istediginin farkindaydim. Kolunu belime dolayip usulca kulagima birseyler fisildadiginda da bir kevase kahkahasi patlatmamak icin kendimi zor tuttum. Dusundum de, fakirlik bana hic yakismazdi sanirim.

Sarki : http://www.youtube.com/watch?v=-g5YNPzr8NM

2 kisi tepkisini koymus.:

xLarge dedi ki...

"Muzeyyen Senar + Izmir + Raki + Annem + Ben" bu kadar tehlikeli bi bileşime çok az rastlanır...

Lola dedi ki...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...