18 Oca 2011

Bir tümörüm olsa adını PITIRCIK koyardım.



Neyin icine girdim - ya da neyi iceri aldim - bilmiyorum. Baglanti hatasi dedim. Ama kopmadi bir turlu.. Gozlerim aciyor -acamiyorum.  Ustunde gorunmez zombiler oturuyor. Evet evet! - neden bu aralar gozumu surekli kistigimi veya kirpistirdigimi sorarlarsa cevabim kesinlikle bu - Uzerinde zombiler oturuyor.

Beni bilirsiniz. Kontrol manyagiyim. Manipulatifim - zaman zaman. Topuklu giyebildigim surece de cogu seyi onceden gormeye devam edecegim-ongorecegim kesin.  Ama kisa cumleler bile kuramiyorum bu ara. Tamamen ters bir ice donme oldu. Ice donerken disa donme. Kendini tanimaya calisma - ama zaten yeterince tanidigi icin cevreyi tanima ugrasi. Sevmedigim - elestirdigim isler yapiyorum. Neden*lere boguluyorum. 3sn lik heyecanlara yeniliyorum. Kendimden baskalarina yeniliyorum. Bol bol makarna yiyorum. Hem de soslu filan- soyle feslegeni bol olanlardan. Makarnasiz bir hayat dusunemiyorum. Belli etmiyorum ama bu ara aslinda gucsuz hissediyorum. Ve bunu biri anlayacak diye de odum patliyor. Ondandir kacip Istanbul'a gelmem. Ondandir kendi evime gecenin 3unde hirsiz gibi girmem. Ondandir telefonumu sessizde tutup butun arayanlari gordugum halde cevaplamamam. Kendime geri donmem lazim. Birseyleri yeniden dusunmem lazim. Ama ben makarnasiz bir hayat bile dusunemiyorum - o kadar kisaldim.

20 Aralik

Yaklasik 3 saat havaalaninda hapsolduktan sonra sonunda Istanbula gelmeyi basardim. Gecenin 2sinde buz kesigi havaya adim attim. Hemen bir taksi cevirip, dunyadaki heryerden cok benim olan sehre gelmenin huzuruyla eve geciyorum. Telefonumu acmiyorum - bu problemle sabah ilgilenicem. Taksici amcadan sigara icmek icin izin istiyorum. Zaten muhabbet acmaya gonullu tatli amca bana izin veriyor - ama kendine de(konusma anlaminda) O bana butuun hayat hikayesini, ve 2 dk.da bir ne kadar guvenilir bir taksici oldugunu vurgulayan cumlelerini siralarken ben o yakinda kisirligima sebep olacak dumani icime cekiyorum. Huzurluyum evet. Sevdigim bi duygu degil belki - ozledigim birsey oldugu kesin. Ben birseylerin ters gitmesini ve pesinden kosturmayi seviyorum. Zaten basaracagimi bildigim icin en boktan durumlar karsisinda telassiz kalmayi seviyorum. Kendi icinde sorunlu ama dis islerinde sorunsuz dunyamda yasamayi seviyorum. Huzurda guc yoktur. Huzurda guc kullanmaniza gerek de yoktur. Bu benim tercih edecegim birsey degil. Ama iyi hissettiriyor. Kereviz gibi. Uzaktan sekilsiz ama aslinda o kadar da fena degil.

Ve sonra-

Adamın doğup büyüdüğü ülkede deprem nadirdi- bilinmezdi.ya da bilinmemecesine unutulmuştu. Sarsılmayan bir topraktan daha fazla ürün almak için, atılan her tohumdan her seferinde daha bol daha güçlü tohum almak için uğraşılırdı. Yerdeki sular da, gökteki sular da, insanların istediği ölçüde akar, yağardı. Gerekli görülen yerler – koca koca şehirler, koca koca bölgeler – saydam kubbelerle örtülmüş, sonsuz ılıman sürem içinde yaşatılırdı insanlar, hayvanlar, bitkiler.  Bitkiler büyüdükçe böcekler de büyümüştü zamanla. Bunlarla gerçi, çok uğraşılmıştı. Gene de tüketilememişlerdi; kurutulamamıştı kökleri. Sayıları azaldıkça, boyları büyüyordu..
Bilge Karasu


Bu da sarki- 

6 kisi tepkisini koymus.:

xLarge dedi ki...

Evine hoş geldin Matmazel...

Lola dedi ki...

Tesekkur ederim Monsieur.

vernonsullivan dedi ki...

Hoş geldinnn :)
Kendine dönüp düşündüğünde her şeyin daha iyi olacağından eminim.
Kendini dinlemek iyidir, en doğrusunu o söyler her zaman.

Adsız dedi ki...

ateşin başindan kalktiginda yüzünde hala bir sicaklik vardi.ama artik rüzgar eşlik ediyordu suratina.uçsuz bucaksiz taygalardan gelen serin,üşütmeyen,hayaller taşiyan bu esinti yaşli zerdüştü içten içe huysuzlandiriyordu,sanki sonsuzluktan beridir yol arkadadaşliği yaptiği beyaz,yer yer kül grisi atida ayni duygulari paylaşiyordu onunla.simsiki taşlarinin oldugu keseyi kavradi biran.tekrar bakmaliydi kadere.sert zamanlarin haberciğini yapan kargalar ufuk çizgisindeydiler,delice kanat çirparak ona doğru geliyorlardi,görebiliyordu.zamansizliga ulasip ,gelecegi okuyacakti,karar vermişti ve kader.
Zamanin kumlari kadar ; çok çeşitli, varliklarin türü kadar ; çok şekilli.

-MaX-

Lola dedi ki...

@vernon - hosbulduk .)

@max - calabilirim bi ara haberin olsun.

Adsız dedi ki...

however you like lola cause all rights by ©MaX

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...